پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز پنجشنبه ، 1403/09/01

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

کنفرانس اخلاق پزشکی و مهارت های ارتباطی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

کنفرانس اخلاق پزشکی و مهارت های ارتباطی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ کنفرانس اخلاق پزشکی و مهارت ارتباطی با حضور دکتر سید علی حسینی متخصص روانپزشکی و  پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.


دکتر سید علی حسینی گفت: اخلاق پزشکی دانشی میان رشته ای است که موضوع آن مسائل و مباحث اخلاقی در حوزه ی علوم پزشکی است. این مسائل و مباحث در شاخه های مختلف علوم پزشکی به عنوان حرفه، پژوهشهای پزشکی و سیاستگذاری نظام سلامت مطرح هستند .


وی در ادامه افزود: برخی مسائل و پرسشها در حوزه اخلاق پزشکی سابقه ای دیرینه دارند و در متون کهن پزشکی نیز مورد توجه و بحث قرار گرفته اند (مثل سقط جنین و رابطه پزشک و بیمار) و برخی دیگر به دنبال پزشکی مدرن پدید آمده اند و از توانایی ها و امکانات بی سابقه ای که دانش و فناوری پزشکی نوین پیش روی بشر قرار داده ناشی می شوند. (مثل پیوند اعضاء و استفاده از سلولهای بنیادی در معالجه و درمان بیماران نیازمند)


متخصص روانپزشکی بیمارستان با اشاره به اخلاق حرفه ای و خوش رفتاری با بیمار، توضیحاتی را درباره فروتنی و یادگیری بیشتر داد.


دکتر حسینی در قسمت پایانی این کنفرانس نقش یادگیری مهارت‌های ارتباطی بین فردی و ارتباط با بیمار، ویژگی‌های رابطه درمانی با بیمار، آموزش مولفه‌های اساسی در رابطه با بیمار، مراحل مختلف رابطه پزشک و بیمار، نقش و وظایف مهم پزشک و کادر درمانی در هر یک از مراحل درمانی، عوامل تضعیف و بهبود روابط بین فردی با بیمار  را با ارائه مثال‌های کاربردی تشریح نمود.


این کنفرانس با حضور  پرسنل درمانی، پاراکلینیکی، اداری، حراستی و خدماتی در سالن آمفی تئاتر با ارائه گواهی آموزش شش ساعته برگزار گردید.